Tästä se alkaa - meidän sekoilut

9.-10.8. / 1.-2. pvä / Kerava - Barcelona & Barcelona - Palafolls / 46,5 km & 61,2 km

Eilen perjantaina oli kauhea matka lentoasemalta hostelliin. Ei niinkään kilometreinä mutta kiireen ja pimeyden vuoksi. Koska lennon aikataulu oli muuttunut meille todellakin dramaattisesti ja lento oli myöhässä jo heti Helsinki-Vantaalla, jouduttiin fillaroimaan läpi Barcelonan pimeässä. Olisi kannattanut suunnata heti alkuun rannalle, mutta kun ei. Lähdettiin gepsin opastuksella kohti yöpymispaikkaa "suorinta tietä".

Varausvahvistuksen mukaan sisäänkirjautuminen päättyi keskiyöllä, joten me poljettiin kuin hullut vähät välittämättä liikennevaloista paitsi silloin kun oli poliiseja näkösällä. Jarin hankkimat vilkku/jouluvalot edessä ja takana sekä keltainen liivi suurin heijastimin loistivat ihan varmasti pimeydessä.

Hostellilla oltiin kolmea minuuttia vaille keskiyön ja siellä ovet lukossa, mutta me koputeltiin ankarasti ikkunoita ja ovea. Lopulta päästiin sisään ja kolkuttelutkin olivat ihan väärään oveen/ikkunaan, respa oli auki kuten myös hostellin baari - 24 h! Voihan vee!

Kun oltiin kirjauduttu ja käyty huuhtelemassa hiet, lähdettiin etsimään ruokaa! Sitähän nyt ei siihen aikaan yöstä saa mistään, joten loppujen lopuksi syötiin sämpylät hostellin baarissa. Nukkumaan päästiin klo 03! Kun käytiin viinilasillisella jossakin lähistöllä, ihan pienet ihmisen alut keikkuivat vielä puoli yhden aikaan yöllä vanhempineen baareissa, huh.

Tänään lauantaina herättiin vasta lähemmäs klo 9. Lähdettiin kohti Palafollsia ja seuraavaa yöpymispaikkaa pitkin rantatietä, joka ihme ja kumma löydettiin melko kivuttomasti. Lähtö oli aivan liian myöhään, koska liikennettä oli todella paljon näin viikonloppuna ja kuumuus alkoi painaan. Lämpömittari näytti enimmillän +42. Olkapäät on nyt kärähtäneet kummallakin 50+-kertoimista huolimatta.

Juominen aloitettiin vedellä, sitten siirryttiin kuplaveteen (vaikea löytää) ja nyt ollaan vedetty litrakaupalla Cokista josta tuskin luovutaankaan ennen kotimatkaa.

Me kaksi kun päästään oikein tyrimisen vauhtiin, niin tässähän ei ollut ollenkaan kaikki mitä meille on ehtinyt tapahtua jo tämän oikeastaan yhden päivän aikana. Käytiin syömässä jossakin matkan varrella salaatit. Jari oli juuri sanonut, että oliiveissa on sitten siemenet ja minä onneton puraisin oikein voimalla yhtä ja nyt on takahammas siinä kunnossa, että Gironasta on etsittävä hammaslääkäri, että saadaan kasattua se kokoon, ainakin puolet puuttuu.

Mitään kuvia ei ole laittaa, koska täällä ei ollut mitään kivaa kuvaamista. Turisteja ja liikennettä paljon, ei muuta. Onhan tuo meri tosin kaunis katsella, mutta ei nyt innostanut edes se. Matka tänne Palafollsiin meni hyvin. Alkumatka rantaa seuraten, loppu vähän nousu ja laskua. Kuumaa ja hiostavaa oli, mutta sitähän oli odotettavissakin. Eikä se yöllinen revitys Barcelonan läpikään ihan viileimmistä kokemuksista ollut.

Huomenna Gironaan ja hyvissä ajoin liikkeelle.